Jeg er operasjonssykepleier og r*savhengig

Categories Blogg

I dag skal du få møte to helt vanlige rusavhengige. En operasjonssykepleier og en sosialarbeider.

Vi sammenligner oss med det vi ser på TV og ellers i media. Det er også en av grunnene til at folk drikker videre. De sammenligner seg med det de ser i media og bestemmer seg gang på gang for at det tross alt derfor ikke er så verst med dem.

I media fremstilles rusavhengighet som mystisk og tung materie. Vel er det tungt, men mystisk er det ikke. Det er vanlig.

Funfact: De med knebøy på TV er det noen tusen av i Norge. De “vanlige og fungerende” menneskene som ødelegger seg selv og de rundt seg, med jobb, bil, barn og giftering er det 1,5 millioner av.

De er som deg og meg. 1,5 mill vanlige mennesker.

Makan! Klart det er tungt å ha det vondt! Det er enkelt det også. Enkelt fordi: sånn er det.

Vondt er vondt.

 

Møt Kristin og Marianne, la oss kalle dem det. I Tilbake Til Livet

er alle anonyme

Kristin

Hei! Jeg er sosialarbeider med master og jobber innen rusomsorgen.

Jeg har mange interesser inne både fagfeltet mitt og ulike samfunnsspørsmål.

Jeg har barn og banebarn, og er knyttet til familien min, som jeg tilbringer mye tid sammen med.

Ellers liker jeg å lese og å strikke, pluss å reise og se nye ting.

Jeg er rusavhengig.

 

Marianne

Jeg er operasjonssykepleier som har undervist de siste årene Har befalskurs og krigskirugikurs fra Forsvaret. Gift, ett barn, to bonusbarn. De er voksne. Har en stor hund jeg går daglige turer med. Elsker friluftsliv og drar gjerne alene på teltturer, sommer som vinter.

Politisk engasjert. Liker å kjøre bil fort, så må på bane for å gjøre det. Eier ei enkel hytte i …. Liker at det er ryddig og rent rundt meg. Tellekanter i skapet fra tid til annen.

Jeg har fast stilling i kommunen som konsulent/rådgiver ved økonomiavdelingen med kommunale gebyrer og eiendomsskatt. Elsker å være ute i naturen, havet og å fiske. Av familie har jeg sønn og svigerdatter.

Har valgt å være åpen og har fortalt dem om problemene jeg har med rus (alkohol) og at jeg er med i Tilbake Til Livet . Mottatt og får mye støtte fra dem.

 

Så enkelt, så vanlig og så lite mystisk. Tør du ikke gjøre noe med din utfordring enda,

Gå inn her >>>

Du er ikke gal, ikke svak og heller ikke håpløs. Du har et avhengighetssyndrom du kanskje ikke vil erkjenne enda.

 

I Tilbake Til Livet jobber vi med den kunnskapen som skal til og den graden av anonymitet du vil ha. Ikke alle tør å møtes på zoom, derfor har vi tre faste sendinger i uken hvor du ser meg og ingen ser deg. Du får den prosessen som skal til uten krav til edruskap.
I Tilbake Til Livet jobber vi med den kunnskapen som skal til og den graden av anonymitet du vil ha. Ikke alle tør å møtes på zoom, derfor har vi tre faste sendinger i uken hvor du ser meg og ingen ser deg. Du får den prosessen som skal til uten krav til edruskap.

 

 

Hopp inn i FB-gruppa vår her, så du kan følge med på alt som skjer.

Denne FB-gruppa er ikke bare til rusavhengige, den er til alle som er interessert.

 

 

 


Jeg vil vise deg hvor jeg holder motet mitt til å gjøre det jeg vil gjøre i livet. Dette har ingenting med rus å gjøre. Det har med mål i livet å gjøre. Når vi hver dag kan få litt input av inspirerende mennesker som her i Growthday, svinger vi livet og målene våre på både gode og vonde dager.

Dette bruker jeg hver eneste dag:

 

 

.Bok o

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.