Føler du deg utenfor? Tilsidesatt? Alene?

Categories Blogg

Reklame | Adlink

 

Utenfor, eller utenforskap som det så fint heter, er et sted vi setter oss selv.

Jeg føler meg alltid utenfor. Litt rar, Litt annerledes.. Litt misforstått. Litt både det ene og det andre.

Det er mitt selvopptatte og egoistiske jeg som tenker sånn.

Vet du hva? Det er en person jeg ikke vil være i dag.

Hvis du og jeg går inn i den tanken nå, og ser innover på oss selv med litt ekstra ærlighet. Du vet den lille ekstra biten med ærlighet som går forbi det vi tror om oss selv som ærlige mennesker. Bare litt lenger. Det er en liten utfordring egentlig.

Er du utenfor, eller setter du deg utenfor?

Da mener jeg: er du styrt av dine egne ideer om hva du tror andre tenker om deg?

Fortjener de det du antar at de tenker?

Sannsynligvis tenker de ikke på deg og meg i det hele tatt nå, de driver med andre ting. Så her sitter vi da, du og jeg, og roter oss inn i tanker om hva andre måtte mene som de sannsynligvis ikke gir et nanosekund selv.

(Hva har dette med rus å gjøre Julie? Alt. Rus er tankesettet vårt om oss selv)

Vi setter oss selv utenfor ved å ikke gjøre noe med at vi føler oss utenfor, ellers hadde ikke temaet vært så stort. Ensomhet er et stort tema, fordi de fleste av oss føler oss ensomme på en eller annen måte.

De fleste. Nesten alle.

“Alle” er ikke en liten gjeng.

Hvem tenker du på (for du tenker på noen helt spesifikke personer nå) når du tenker på at du føler deg utenfor.

Tenker du på en som ikke liker deg?

Hopp over den personen. Det er bare en av mange personer, og nå lar du den ene personen overstyre og bestemme hva du tenker om deg selv gjennom hva den personen tenker om deg.

Hva med de andre? Hva med de som trenger deg i dag?

Har du helt glemt de?

Vi får ikke mer enn vi gir, og vi gir ikke mer enn vi føler om oss selv. Mye av det vi føler om oss selv er styrt av hva vi tror en og annen person tenker om oss.

Snu det nå  – bare for i dag.

Har du tenkt på alle de personene du har på den telefonen du holder i hånden nå, som hadde trengt et lite hjerte fra deg i dag?

Det er alt som skal til for at du skal få en bedre dag for egen del i dag.

Send et hjerte til de som trenger DEG. Slutt å bruk tiden din på de som ikke trenger deg.

Du trenger ikke dem heller.

Akkurat i dag kan du gi noe så enkelt som en liten emoji til den du har glemt at trenger både deg og det.

Du er ikke utenfor,

etter all sannsynlighet

er du savnet.

 

 

 

Hopp inn i FB-gruppa vår her, så du kan følge med på alt som skjer.

Denne FB-gruppa er ikke bare til rusavhengige, den er til alle som er interessert.

 

 

 


Jeg vil vise deg hvor jeg holder motet mitt til å gjøre det jeg vil gjøre i livet. Dette har ingenting med rus å gjøre. Det har med mål i livet å gjøre. Når vi hver dag kan få litt input av inspirerende mennesker som her i Growthday, svinger vi livet og målene våre på både gode og vonde dager.

Dette bruker jeg hver eneste dag:

 

 

.Bok o

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.