Han er sinna fordi Ellen tjener penger

Categories Tilbake Til Livet, Trinnene

Reklame | Adlink

Han synes søsteren til Bård er klin gæren.
Han synes de fleste mennesker er noen slimåler.

Han synes jeg, som satt der edru, var rimelig dust.
Kanskje litt slitsom å ha ved siden av seg i sofaen.

Han synes folk med store båter er teite.

Han synes det derre nachspielet hvor Odd insisterte på å spille gitar for jentene var drit gøy (det nachspielet på 80-tallet).

Han satt der, blass i øynene og synes mye om mange.
Så forsvant han, bakover i sofaen … med ruspersonligheten sin – inn i seg selv.

Jeg synes han er vanligere enn han selv vet.

Han våknet i dag og hvem vet, la oss si at han ikke tar en ny runde i dag. La oss si at han ikke gjør det i morgen heller.

Han kommer fremdeles til å fylle dagene sine i bitterhet ved å synes:
At Ellen er teit.
Søsteren til Bård er klin gæren.
Mennesker er slimåler.
Jeg som er edru går glipp av alt.
Mennesker med store båter er noen arrogante svin.

Utfordringen vår har ingenting med promillen å gjøre. Den har med alle disse andre tankene å gjøre. Den har med relasjoner å gjøre.
Rusavhengighet er en mental utfordring, og fortsetter selv når vi har pauser.

Edruskap har ingenting med “å slutte litt her og der” å gjøre.
Ruspersonligheten = tankesettet må snus for å få det bra uten.

Det er ærlig talt ingen vits i å slutte hvis man ikke får det bra uten.
Hva er vitsen med å ikke ha det bra?

Du får det bra når du gjør det som skal til. I morgen skal jeg vise deg her på bloggen, løftene om hva som skjer når du gjør jobben. Jeg sitter å skriver de ut nå og gleder meg til å vise deg!

 

Rusavhengighet er en relasjons-utfordring

I morgen skal du få lese her:

  • Hvorfor det er en relasjons-utfordring.
  • Hva som skjer med oss når vi snur det.
  • Hvordan vi snur det.
  • Og resultatene. Populært kalt Edruskapsløftene

Eller for å være ærlig: min vinkling på hva Edruskapsløftene betyr.

Hvis du er en av de som kan løftene, hva betyr de for deg? Det hadde vært spennende å få lese. I kommentarfeltet under her, kan du skrive anonymt. Men du? Lag et fiktivt navn a, det er så kjedelig med “anonym” 🙃

 

 

 

 

Hopp inn i FB-gruppa vår her, så du kan følge med på alt som skjer.

Denne FB-gruppa er ikke bare til rusavhengige, den er til alle som er interessert.

 

 


Jeg vil vise deg hvor jeg holder motet mitt til å gjøre det jeg vil gjøre i livet. Dette har ingenting med rus å gjøre. Det har med mål i livet å gjøre. Når vi hver dag kan få litt input av inspirerende mennesker som her i Growthday, svinger vi livet og målene våre på både gode og vonde dager.

Dette bruker jeg hver eneste dag:

 

 

.Bok o

 


 

 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Han er sinna fordi Ellen tjener penger

  1. Hei, så spennende tema. Jeg kjenner til løftene, og må si at det er helt vilt hvor mye de holder ord – har lest de igjen etter ca halvannet år uten rus, og jammen døtte meg holder de ord da! Måtte inn og lese de på nytt nå – enda mer «forbløffet» enn sist jeg leste jo 🤪😃😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.