Hvorfor du er en ressurs

Categories Tilbake Til Livet

Reklame | TTL

FØLG BLOGGEN HER

Jadda jadda jeg vet det, du har driti deg fullstendig ut mesteparten av livet, om ikke utenpå så inni deg.

Joa, jeg er helt enig. Så langt nede som du er innvendig – er det ikke håp. Det er bare å fortsette gravferden. Fortiden din er så grufull og ubrukelig at den ikke er verdt risset i steinen en gang.

FYSJ!

O skam, velsignet være deg og din overveldende kraft!

Bryt meg ned enda litt mer så jeg kan fortsette min ferd mot det norske ideal av underkuet hengivenhet til frykten av hva andre måtte mene, og innta enda et velsmakende måltid av grus og gråstein.

Fortiden din er en ressurs

Har du tenkt på det?

Nei nei, stopp litt nå. Tenk på det før du leser videre. Tenk ordentlig på all erfaringen du har. Livserfaringen.

Nonononono!

Stopp litt til. Der leste du ordet “livserfaring”. Det er et ord du har hørt hundre ganger før, derfor vet jeg at du ikke stoppet opp for å tenke over hvor mye alle brølerne i livet ditt egentlig er verdt.

Alt du har gjort hittil i livet, og spesielt de tingene du skammer deg over og dytter bort, de er ressursene dine.

Det er den erfaringen som gjør at du kan få takhøyde for andre mennesker. Slutte å peke utover og se etter andres feil, men heller gi videre.

Takhøyden din, på grunn av fortiden din, er noe av det viktigste du kan sette ut til livet. Du er bare nødt til å se det for å trykke enter.

Du er ikke omsorgsfull

Ikke før du ser dette. Før du ser dette, så er omsorgen din til andre bygd på konfliktskyhet. Du er snill fordi du ikke tør å være deg. Fordi du ikke sier fra med den omsorgen det egentlig er å vise andre hvem du er. Da vet de hvor de har deg.

Nå snakker jeg om i edru tilstand. At vi sier fra i fylla er en helt annen historie. Det er ikke å si fra, det er å bælje ut.

I det du tør å møte frykten for hva andre mener om deg, hva du selv mener om deg, og se at fortiden din er en gullgruve av erfaring – da er du omsorgsfull.

Jeg vet hva du har gjort

Jeg vet det fordi du er et menneske med et liv. Akkurat som meg, og vi har gjort mye rart. Det er de rare tingene, de stygge tingene, de pinlige tingene og de vonde tingene som gjør deg til et helt menneske.

Jeg mener, du følger jo meg?

Hvorfor følger du meg og all den galskapen min hvis det ikke er fordi det gir deg noe?

Tenk litt på det igjen nå, ikke bare les. Tenk litt på DEG!

Fortiden min er en ressurs fordi:

  • CV’n min viser 30 år på fylla
  • Jeg har rulla naken nedover gressplenen
  • Jeg har munnen full av plastikktenner
  • Jeg har vært 100% alenemor
  • Mistet mennesker jeg er glad i
  • Spydd på tysklærer’n i 9 klasse
  • Hatt utallige onightstands som svir i hukommelsen
  • Skjelt ut uskyldige mennesker i fylla

Listen er utrolig mye lenger, men jeg skriver heller en story til deg senere i dag. Poenget er at den listen er min gullgruve. Det er ut fra den listen jeg kan gi deg noe, og det er ut fra den listen du kan gi meg noe. Med andre ord:

Du er en ressurs

 


Ruscoach: [email protected]

11 kommentarer

11 thoughts on “Hvorfor du er en ressurs

  1. Ja, vi er alle ressurser på hver våre måter. Gjelder å ta det i bruk der det trengs 🙂 Ha en fin dag Julie! Jeg skal ut å gå i regnværet 🙂

      1. Hadde en frisk tur. Ikke regn. Røde kinn. Og photoshoot på Operataket i “flamenco-kjole” med venninne, før vi gikk Vippetangen bortover og gikk på cafe ved festningen 🙂 Knall dag! 🙂

  2. Hei Julie. Du skriver godt og sant. Hjelper mange ut av avhengighet. La ikke små troll påvirke deg. Du er en gave for de som trenger det 🎄

    1. Tusen takk Kristin ❤️
      Det er fint å bruke en del har jeg funnet ut: å sjekke om man bryr seg om hva andre mener. Nesten på daglig basis. Det er alltid en liten luring som sitter å mater tvilen i en krok;)

  3. Friskt .rett fra levra.
    Alle har vel gjort noen stunts .
    Har selv noen som aldri hadd skjedd sober.
    Av skade blir man ikke rik men klok.

  4. Kjære Julie! Du er en gave! Dine ord betyr mye for dem som trenger å bli fri.
    Det er alltid en fest å stikke innom morgensendingene dine av og til (jeg er ikke oppe så tidlig, så jeg ser litt utover dagen…)
    Gratulerer med maaaange rusfrie dager.
    Takk for alt du var for meg i min sorg for snart fem år siden.
    Lykke til inn i det forrykende flotte 2021!
    Jeg slutter aldri å heie på deg! ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.