Fy F så godt det hadde vært med en drink i dag!

Categories Blogg, Tilbake Til Livet

Reklame | Adlink

Tenk deg a, snakk om duggfrisk!
Nesten trist at jeg har sluttet å drikke. Spesielt på en soldag som i dag. Bare se det for deg … åhhhh så digg …
.
.
Og selvfølgelig, den første drinken litt tidligere på dagen enn strengt tatt “lovlig”.
Det er de drinkene som er best ikke sant?
Jeg ser det for meg, jeg ser en drink.
En gjennomsiktig en med sitron i, og for ikke å glemme – dugget på glasset.
Ja?
Vi ble enige om “duggfrisk” gjorde vi ikke?
Foran peisen. Helt klart.
Hva med deg?
Hvordan er været hos deg i dag?
Er drinken du har i hodet nå på brygga eller foran peisen?
I sofaen?
Se det ja!
Det prikker i kroppen, varmer rundt munnen og
grepet mistes.
Ganske fort ikke sant?
Grepet om meg selv.
Deg selv.
Jeg hadde bare tenkt til å ta en, men det må bli en til.
Ja herregud da! Det er jo en strålende dag!?
Bedre skal den bli.
Hvor mye er klokka?
Den er plutselig mye, jeg husker ikke …
Fa …
Det var noen mennesker der var det ikke?
Var jeg sammen med noen i dag?
Så noen meg?
Herreg … åhhh … husker ikke … orker ikke ..
Ringte jeg … han … nei, jo? Åhh jeg er så dum!!!
Det var ikke fristende å ta en drink i dag.
Jeg har gjort jobben godt nok, og har fått innsikt nok til å vite …
Vite hva da?
At det hadde gått sånn som beskrevet?
Nei.
Jeg vet at det kunne ha gått bra.
Jeg vet at det kunne ha gått som beskrevet eller verre.
Jeg vet at hvor lenge eller kort siden sist det var sånn, ikke har en døyt med saken å gjøre.
Jeg vet at avhengigheten min ikke gir meg noen garanti for hvordan det kan gå – aldri.
Jeg vet det ikke fordi jeg er så jævla smart.
Jeg vet det fordi jeg har lært det.
Lært det av de som er som meg.
Med andre ord: De som virkelig kan det.
De jeg kan stole på.
Og fordi jeg vet det på et dypere plan, var det absolutt ikke fristende med en drink i dag.
Denne jobben må til. Den du tror du kan, men overhode ikke kan.
Eller skal du ha en sånn dag til?
Hadde du den ikke i dag, kommer den bare en annen dag.
hvis du vil bryte sirkelen nå.
Den sirkelen der, den har bitt seg selv i halen for lenge siden.
.
.
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.