FØLG BLOGGEN HER

… og mens jeg skrev den headeren datt det plutselig hundre ting inn i hodet om hva jeg lurer på om du er klar for. Ser man det. Jeg har en plan eller fem til deg for det kommende året.

Du skjønner, jeg er klar for rimelig mye nå selv.

Jeg tror det er første gang i mitt liv jeg føler at en ny giv kommer med det nye året, og den nye given handler om en hel haug med crazy-planer til deg.

Som regel har jeg den jumpstarten om høsten, men ok, to ganger i året er heller ikke å forakte. Nuh! For å ikke lasse deg med en tadd for mye iver, skal jeg koke dette ned til tanken jeg startet med i dag:

Er du klar for å ta 100% ansvarlighet i dag?

Med andre ord: er du klar for å få en bra dag? For den blir knallbra av det! Husker du vi snakket litt om det?

I dag skal jeg ta 100% ansvar for det som skjer i livet mitt. Jeg skal få det jeg vil skje til å skje, og jeg skal også ta 100% ansvar for ting jeg ikke gidder i dag. De tingene jeg ikke gidder i dag, skal jeg rett og slett ikke gjøre. Sånn, da var den dårlige samvittigheten av ubrukelighet vasket bort.

Bare i dag

Denne tanken er ferskvare, krever litt, og gir frihet. Oooops! Bare der måtte jeg korrigere. Nå nettopp. Jeg skrev egentlig i forrige setning: krever litt, MEN gir 100% frihet. Bare det lille ordet MEN, legger en negativ demper på innstillingen, derimot OG – og gir frihet. Der ja!

Da fikk vi rensket det også. Ordet “MEN” skal ikke være med i min dag i dag. Det ordet sleper alt etter seg. En stopper.

En ting er sikkert, 100% ansvarlighet rocker dagen ved grunnvollene!

1. Morgensending i TTL 2. Møte i TTL. 3. Lage nytt kurs. Du trenger ikke mer enn tre ting per dag. Det holder lenge.

 

I dag skal jeg ikke la hva andre mener om noe som helst stoppe meg. Her utfordrer jeg deg, ikke hopp over den tanken ved å tenke at det er noe du allerede gjør. Vi lar oss stoppe, om bare litt, av hva vi tror andre mener. Husker du?

Virkelig, gå inn og restart tanken så du kan gjøre det du brenner for fullt og helt. Det vil si, hvis du er nykter og edru da. Et eller annet sted inni der, bryr du deg om hva en eller flere mener om deg og ditt. Finn det og rak det bort. Frihet.

I dag skal jeg ikke prøve å forandre noen andre, for det går ikke. Hvis du har kranglet med kjæresten eller noen andre, tenk litt, kommer en fortsettelse av diskusjonen til å forandre det andre mennesket i dag, eller er det en nubbsjans for at du bare kan vinne en diskusjon uten mer resultat enn det? Du kan bare forandre på deg selv. Fred.

Bruker du opp tiden din på intriger, bitterhet og selvmedlidenhet istedenfor å gjøre det du vil gjøre?

Dagen din i dag blir det du lager den til selv

Covid er her. De andre mener det de mener uansett hva du gjør. Det du ikke gjør i dag blir ikke gjort. Det er ingen andre sin skyld at du har det sånn eller slik I DAG, og hvis det er det, er det bare du som kan forandre deg så du kan gå videre. Mål og glede.

  • Vil du ha en lat dag, ha en lat dag på ordentlig uten dårlig samvittighet for alt du “burde” ha gjort. Ta den, den er der uansett.
  • Vil du gi penger til redd barna, gjør det. Ikke tenk det.
  • Vil du gjøre noe du er redd for, gjør det. Frykt er en stopper hele veien. Si det du skal si. Gjør det du skal gjøre. Jorda sprenger ikke i dag hvis du tillater deg å være deg.

Det er din dag i dag uansett om den skal være aktiv eller daff.

Er du klar for å ta 100% ansvarlighet for denne dagen i din verden?

 

(Og du, de hundre andre tingene kommer jeg tilbake til senere i dag. De handler om spennende ting som skal skje her fremover. Akkurat her).


Ruscoach: [email protected]

2 kommentarer

2 thoughts on “Er du klar?

  1. Tar utfordringen, om jeg kan kalle det det, på å ikke gjøre noen verdens ting i dag, for det er en utfordring for meg. 100% ansvar for mitt valg. Lar vasken være til over nyttår, vasker det nye inn istedet for det gamle ut, eller noe slik. Og ikke noe men… Takk, denne trengte jeg faktisk – en påminnelse!

  2. Jeg tar ansvar så det holder i massevis. Gjør det jeg vil gjøre, og lager meg bra dager. Det eneste jeg ikke klarer ennå er å la “frykt” eller “grue-seg-tanker” styre LITT for mye denne kroppen. Jeg GJØR tingene likevel, men det skal grues HVER GANG der det ut til… Blir ikke bedre på det der 😛 Det kommer av “flink-pike”-syndromet som er litt voldsomt utviklet her hos meg 😀 Også jeg da, som egentlig er SÅ flink… Men det hjelper visst ikke… grue seg skal man visst uansett… Ja-ja…i det nye året skal jeg grisebanke hun der flinke piken… 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.