Tenk at jeg kan skrive dette i dag!

Categories Blogg

Go morgen🙂
Tenk at jeg kan skrive dette i dag!

Og det er ikke fra glattcella, men fra min egen seng. Følelsen er ubeskrivelig god og anbefales på det sterkeste.
Etter halvannen måned med avhold holdt jeg på å sprekke i går. Hele dagen gikk jeg å planla. Jeg var så og si sikker. Det gjaldt bare å holde ut til nettmøtet kl 1530. Etterpå skulle jeg drikke. Men etterpå var jeg ikke så sikker allikevel. Lysten var blitt mindre. Nye tanker hadde blitt plantet inn i mitt hode.
Jeg ble invitert til julebord på en poker klubb hvor alt var gratis, drikke også. Jeg kan jo ikke poker en gang. De kunne hente meg. Jeg takket til slutt nei, i siste sekund. Var ikke fornøyd med det. Planla og gå rett på butikken, det var flere fester jeg kunne gå på.
Men nei, det var noe som holdt meg igjen.
Er jeg glad for det i dag? Oh yes😀
I dag er jeg en annen. En som tenker hvor galt det kunne ha gått i går. At jeg nå kunne ha ligget med en helvetes angst og en selvforakt større en alt. At jeg hadde ødelagt alt. Skuffet, og kanskje med polititrøbbel på kjøpet som en liten bonus.
Ok, det var litt kjipt i går. Men i dag føles det som en fest. En fest uten konsekvenser. En fest som er bra🙂
Jeg må bare si tusen takk til dere alle som var med på nettmøtet i går❤️
Å til dere andre, bli med
Å til deg Julie, jeg er så utrolig takknemlig for at ble kjent med deg❤️❤️
Jeg vet dette må holdes ved like. En dag av gangen.
Sammen med dere.
Ha en strålende dag alle sammen.

Pål har gitt meg tillatelse til å dele statusen han la ut i dag, i gruppa Tilbake Til Livet ,en lukket gruppe og kurs du kan be om medlemskap hvis du sliter med alkohol/dop.

Han har ikke bare gitt meg tillatelse, han har også sagt “bare bruk navnet mitt, jeg har ingenting å skjule lenger!”. Jeg bruker fornavnet ditt da Pål;)

Er det ikke rart?

At å lytte litt til hverandre, dele i et trygt rom og reflektere litt, kan gi alt dette?

Jo, det er rart, men det er også enkelt.

Det er enkelt hvis vi fortsetter å gjøre dette sammen og Pål, det skal vi:)

 

 

 

 

Boklink:

blank book isolated. bookcover with clipping path - insert your own design. 3D render; Shutterstock ID 233231413; PO: purchase_order4; Job: job1; Client: client2; Other: other3

 

 

 

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Tenk at jeg kan skrive dette i dag!

  1. Flott det du delte. Det er superviktig dette forumet ditt. Og jeg tenker i samme slengen, tenk så viktige vi alle er for hverandre egentlig, rusavhengige eller ikke. Tenk hvor viktig å se hverandre, folk vi kjenner, og ikke kjenner. Jeg kjenner at det med bloggen har fått opp øynene mine for en del jeg ALDRI ville møtt på andre steder. Jeg har kontakt med en del folk jeg garantert ikke ville blitt kjent med ellers. Viktig å være MENNESKE for hverandre, det burde flere prøve på. Glad du er på blogg også 🙂

  2. Så flink du var! Glad du klarte deg!
    Jeg fikk ikke opp innlegget til Pål, men det du sier om å være der for hverandre er grunnleggende viktig uansett livssituasjon. Alle har vi dager hvor det butter og støtte fra dem som forstår eller tar på alvor er uvurderlig! Det, som du sier, å SE hverandre!
    Klemmmmmm <3

  3. Så bra at du ikke så det Tove:)

    Du skjønner, nå har du bekreftet at gruppen på FB er helt lukket for omverdenen. For oss som er i den, ser det jo åpent ut fordi vi ser det selv. Det er viktig for de som er sårbare der inne (nesten alle), at de føler seg trygge på delingene sine.

    Men du så alt Pål skrev, det er det som står i innlegget. Det er fint da! Gratulerer igjen Pål, så tar vi en dag til i morgen:)

    Stor klem til deg Heksa:)))

  4. Slutter meg til de andre kommentarene her. Det er viktig dette du gjør for å vise et ansikt. Omslaget på boka di viser jo et bilde av en vakker kvinne og det står veldig i kontrast til ordet FYLLIK men slik kan det også være. Det er mye som er tabu og derfor er det viktig å få et ansikt. Det er slik jeg tenker på det jeg skriver om.

  5. Ja, det du gjør er veldig fint Atle!
    Jeg glemmer å kommentere når jeg leser innlegg. Jeg må skjerpe det!
    Tusen takk og tusen takk for deg:)))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.