Jeg har alltid rett!!

Categories Blogg

Når jeg snakker skal du høre på meg! Eller for eksempel ikke…

Den gangen jeg drakk var jeg en besserwisser av de store på bar. Ikke for det, det er et kjent fenomen, og jeg kan innbille meg at du vet hva jeg snakker om.  At du skygger banen når sånne som meg skal fortelle deg at landet egentlig ligger der vi vil at det skal ligge. Som regel på planeten Merkur.

Jeg er fremdeles bombastisk i mine uttaleleser her og på mine foredrag. Det er fordi jeg vil ha frem poengene mine så tydelig og klart jeg kan. Derfor håper jeg at du trekker ut det du trenger selv, det som stemmer for deg og forkaster resten. Er ikke det viktig i de fleste sammenhenger?

Det skal jeg tenke på i dag, ikke her på bloggen, her skal jeg bare tulle litt senere i dag – det er lenge siden sist. Denne bloggen startet som en stor spøk og handlet egentlig ikke om rus, så jeg skal se litt tilbake på det. 

Den gangen jeg drakk (tenk at jeg kan skrive det!), hadde jeg rett i alt. Jeg hadde rett i at jeg ikke hadde noe problem (utad), at jeg klarte jobben min og at ingen skjønte meg. Jeg hadde rett i at hele kloden ville meg vondt og at det egentlig ikke hadde noe med meg å gjøre. Jeg hadde rett i at jeg kunne trene og levere barn på skolen med friske matpakker. Jeg hadde rett i at jeg fungerte optimalt nederst i flaska og på angstsofaen min om morgenen. Jeg hadde også rett i at jeg kunne japansk flytende på pub.

Jeg påsto at drikkinga mi ikke var noe problem, at jeg ikke drakk like mye som jeg gjorde, for å beskytte inntaket mitt. Ikke for å lyve, men for å slippe pes.

I dag skal jeg passe på at jeg ikke hele tiden har rett ovenfor mine nærmeste. Jeg skal lytte hele veien ut, uten å avbryte, sånn at jeg kan høre hva mine nærmeste egentlig har å si. Det må vel bare bli bra vel?!

Men du, en ting har jeg rett i:

Du må komme hit, og du kommer uten forpliktelser av noe slag. Trykk på bilde å se hva som skjer. Kom, så letter livet litt.

 

 

Ha en knalldag i dag!

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg har alltid rett!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.