Skal vi møtes å ta en prat?

Categories Blogg

Og jada, jeg kan fint prate mest;)

En del av dere har spurt meg flere ganger om jeg snart skal ha et forum i nærheten. Derfor lager jeg et nå, og blir det behov for fler lager vi fler. Enkelt og greit. 

I går hadde jeg et møte med min  gode venninne Trude Arntzen, som driver dette stedet, om å lage et åpent forum. Stedet heter Villa Bugten  og er et fantastisk hus på Bygdøy med varme fine lokaler:

 

Når jeg ser på dette bilde tenker jeg, enebolig. Det er det ikke. Dette er et hus med lokaler til utleie, så vi har full frihet når vi er der.

 

Tirsdag 25 september kl 19 er dere velkommen til Villa Bugten i Løchenveien 16

Jeg tenker at vi starter første gang med at jeg lager et generelt forum for alle som har lyst til å høre, spørre og prate. Vi starter som jeg alltid gjør på foredragene mine og fokuserer alt til meg, gjennom min erfaring. På den måten blir det lettere for dere å delta etterhvert, for de som vil delta.

Vi lager det for både de pårørende, rusavhengige, fagpersoner og nysgjerrige. De som ikke vil delta aktivt kan fint være med, lytte og ta en kaffe. Takhøyden er ikke bare høy nok i selve huset, vi lager den høy nok mellom oss også, og ikke minst trygg og anonym. Mot slutten av kvelden tar vi en oppsummering og ser om det er behov for å fortsette – jeg vil gjerne fortsette, men da i oppdelte grupper: 

Jeg foreslår at vi deler oss opp med en ukekveld for pårørende, en ukekveld for rusavhengige osv.

Dette blir ikke som et AA eller Al-anon møte. Her kan vi rekke hender i været og snakke med hverandre fra forskjellige vinkler. Eller bare høre på meg hvis det blir stille. Alt går, her er det ingen feil og heller ingen flinke. Et krav har jeg til den rusavhengige: på dette forumet kommer du edru/nykter i den tiden vi holder på:) Det er både for andres og ikke minst din egen skyld: tenk deg den angsten du får dagen etter hvis du er påvirket a! 

Jeg tenker at dette kan bli et lite steg på veien videre i livet, men ikke løsningen. Et steg til en løsning og ikke minst en lettelse. Første gang for alle, etterfulgt av oppdeling. Alt dette kan vi snakke om når vi er der.

Den første gangen blir også et eksperiment på å se om det er interessant for dere.

Vi kommer til å ta litt betalt, fordi det er så mye gratis-arbeid innen dette feltet og noen utgifter blir det.

“Billett-prisen” blir etter din egen lommebok og også anonym, alle skal ha muligheten til å komme. Skal vi si en minstepris på kr 20 og en øverste pris på rundt 30 milliarder? Jeg skal finne en “billettform” som passer;) 

Vi kommer også til å lage en FB-invitasjon. Inntil den er laget, kan du jo gi meg et hint så jeg ser en skisse? På den måten kan jeg lage en klarere beskrivelse når invitasjonen kommer.

Klarte jeg å uttrykke hva dette dreier seg om nå? Jeg er usikker, så bare spør meg i kommentarfelt og på innboks.

 

Kontakt meg på FB, [email protected] eller tel 993 44 741.

Altså:

Tirsdag 25 september kl 19.00 på Villa Bugten, Løchenveien 16, Bygdøy. 

Jeg har opprettet billettkjøp til forskjellige priser etter forskjellige lommebøker, så nå kan du kjøpe billetter anonymt her:

TIKKO

 

 

 

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Skal vi møtes å ta en prat?

  1. Det hørtes ut som et flott opplegg som mange burde komme på. Du gir masse av deg selv! Godt for andre, og sikker litt all right for deg selv også. Kos deg med kvelden Julie, her gumles det kick med karamell-og-havsalt 🙂

  2. Tusen takk kjære Frodith!
    Ja gjett om dette holder meg klink edru a. Disse tingene gir meg tilbake som bare det.
    Det kan jeg love deg, og nå fikk jeg lyst på sjokolade;)
    Ha en knall-kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.