Bullshit!

Categories Blogg

God morgen lille fyllesjuke angstklump

 

Blir det bedre uten? 

Det er egentlig bullshit at det blir bedre uten. Det føles fremdeles  som bullshit at det er bedre uten for meg. Fordi jeg aldri hadde det som et alternativ. Det var ikke et alternativ å være uten. Det er absurd at det faktisk er bedre.

Hvordan kan du egentlig være uten når alt er bedre med? 

Hvordan skal du klare deg gjennom dagen?

Hva skal du gjøre om kvelden?

For ikke å snakke om i romjula?!

Hvordan skal du klare deg gjennom dagen når det egentlig var så jævlig å våkne? Er du heldig, så våknet du i din egen seng, men det har ikke alltid skjedd – så du tok deg i å sjekke taket først. Det var nesten som en refleks, en refleks av dårlige erfaringer. Var det ditt tak? Neste stopp telefon og Facebook. Nei. Du må vente litt. Orker ikke. Vente til du er inni andre drink igjen. Sånn er det nesten hver morgen. Tilbake til dyna? Den virker ikke i dag heller. Angst. Det er bare en ting som virker.

 

Jeg har det ikke sånn lenger, men hvis jeg sier at jeg har det så mye bedre nå, høres jeg bare frelst ut, så jeg skal ikke si det. Jeg er ikke frelst. Jeg bare slipper.

Vil jeg tilbake dit? Hver eneste dag?

I går kranglet jeg ikke med kjæresten min, vi hadde det koselig. Barna var oppe til de selv gikk å la seg, fordi de ikke var i veien for noe. Jeg gikk rett inn på Facebook i dag morges uten angst. Dyna mi er snill. Telefonen? Den har fremdeles en og annen kreditor, men det er livet, og livet byr på alt. Saken er bare at ingenting av det store ALT byr på angst. Ihvertfall ikke av de dimensjonene du går gjennom nå. Bullshit? Nei. Det viste seg og ikke være det, så da kan du vel bare dømme selv?

Du skjønner, jeg vet hvordan du har det, men du vet ikke hvordan jeg har fått det. Jeg skulle ønske at du visste det, for da hadde du fått det bedre.

 

 

Ta følge med meg på facebook a! Link her: FB

3 kommentarer

3 thoughts on “Bullshit!

  1. Aaah….Så sier de at ingen har noensinne tatt skade,av NRKS pedagogiske (les syretrippene) /70-80 talls Barne tv 😉
    Veldig interessante innlegg du skriver.Keep it up

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.