Maser jeg?

Categories Blogg

Nå har jeg blitt hekta på å skrive til dere om morgenen og ellers også. En koselig hekting spør du meg.

Hver morgen setter jeg meg ned med baksiden av blogg.no ,i skriveprogrammet her, og lar tastaturet gå. Jeg bestemmer meg alltid for å skrive noe koselig og morgenaktig, men innboksen lyser i rødt og der ligger det et eller flere alvorlige spørsmål. Morgenen blir preget av det og litt mer alvorlig enn jeg trodde den skulle bli. 

Dere unnskylder dere og tror dere maser, plager meg. Det kan ikke være lengre fra sannheten enn det. Dere maser jo ikke! Dere reagerer på det jeg skriver om, responderer, får meg til å tenke – fintenke på det jeg allerede driver med. Når dere går på innboksen min, på mailen, i tråder på FB, så viser dere meg bare at dette kanskje har noe for seg. Og ikke minst, det holder meg edru. Det er nettopp sånn vi gjør det. Forskjellen er bare at jeg gjør det litt mer offentlig. 

Noen våkner friske og glade, noen våkner litt mer deppa. Noen våkner tungt og vil ikke stå opp, de er bare trøtte.

Endel mennesker våkner og er fortvilet fordi partneren gjorde det i går igjen. Drakk for mye, ble ufin, masete og utilgjengelig som menneske. For det er sånn jeg opplever oss nå som jeg er edru. Fylla gjør at vi forsvinner, det er ikke bare en forandring som skjer, vi forsvinner fra dere. Dere vet ikke hva dere skal gjøre. Dere er sinte og fortvilede.

Vi våkner egentlig med angst, men viser aggresjon, irritasjon og bedrevitenhet. Det var din skyld, du var slitsom og skjønte ikke at jeg måtte få lov til å slappe av etter jobb! Eller vi våkner glade som få, det kalles ofte bakfull… angsten kommer dalene litt senere, men den kommer. Vi pisker oss selv, men går i forsvar. Vi er tilbake på start – til aggresjon og beskyldninger. Det varer til neste drink egentlig.

Noen av oss våkner edru og har vært det lenge, vi liker dagen, vi er glade for at alt er over. De fleste av oss. Noen har fremdeles sug og sliter fordi de er på det første året. Det går over selv om du ikke tror det nå. Bare stol på det. Ja jeg vet at det er vanskelig. Det kommer til å gå fint i dag også. Men bare i dag. Husk det! <3 

Jeg har våknet med mascara fra i går. Det går an selv når man er frisk. I dag blir det ikke Retretten på meg. Det blir sliping av gulv og betaling av gjeld. Masse gjeld. Kanskje jeg tør å skrive litt på hasj-innlegget mitt, jeg er litt redd for det fordi det skal ha en snert. Hvem vet hvordan det går. Kanskje jeg gjør noe med den mascaraen etterhvert også;) 

Ha en strålende dag!

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Maser jeg?

  1. Og jeg har blitt hekta på lese bloggen din om morgenen 🙂 Disse huene våre altså ;)Takk Julie for at du deler offentlig .

  2. Hei Julie! Vet du hvorfor fylliker som oss/dem ofte blir fullere og ikke minst blacker ut oftere enn andre? Drikker de mer? Er det noe kjemisk? Tåler de mindre?

  3. Slipe golv? Antonio ikke tilgitt deg,eller?
    Lykke til.Husk å legg likt press over alt,ellers risikerer du plankene i golvet blir nedover buet

  4. Det går fint an å bli glad og klok av disse innleggene selv om man ikke er fyllik selv. Jeg er blitt så klok at jeg har sluttet å drikke alkohol overhodet. Jeg tenker – hvorfor i all verden skal man det?

  5. Fint å lese innlegga dine.. du skriver om alvorlige ting med en fin snert … og ikke så “høytravende”.. Gode ønsker til deg :))

  6. God kveld!
    Jeg setter stor pris på dine innlegg og er mektig imponert over din iver, glede og omsorg overfor alle andre.
    Fortsett gjerne å skrive innlegg, ikke alltid jeg rekker å lese før jobb, men har da noe å se frem til på kvelden:)
    Stå på! Du er gull verdt❤️!

  7. Mathilde: Så hyggelig Mathilde! Jeg synes selv det er veldig fint å kommunisere med folk på denne måten og sånne meldinger som du gir meg – dytter meg videre:)

    Ha en super dag på jobben i dag <3

  8. Anonym: Det er bare erketypisk for oss alle, vi klarer ikke å stoppe.

    Men du, spørsmålet ditt fortjener egentlig et eget innlegg. Jeg skal lage det, tusen takk for kommentaren:))

  9. Anonym: Haha! Vet du 6, du har gitt meg en ny morgen. Nå setter jeg meg ned med tastaturet uansett hvor tomt hodet er:)) Ha en super dag i dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.