Hva er din lille ting?

Categories Blogg

God morgen:)

Klisjeen om de små tingene? Klisje = (i dagligtalen) et forslitt uttrykk. – De små tingene. Er ikke de små tingene viktige for alle mennesker?

Denne tidlige morgenen fylt av stillhet og meningsløs surfing på nettet er viktig for meg. Den gjør at dagen blir bra. For meg er det erfaringen av å være fyllesjuk hver morgen som gjør at jeg har det så bra nå. Det er deilig å være frisk.

De siste ukene har forresten ikke morgenen gått med til meningsløs surfing heller. Jeg sitter å tenker på hva jeg skal skrive til dere, fordi engasjementet deres og kommentarene deres inspirerer meg. Noen ganger føler jeg meg dum. “Herregud! Hva er det du driver med Julie? Du kan jo ikke skrive om rus hele tiden?” Men de fleste dagene går tastaturet av seg selv, fordi jeg tror det kanskje kan være viktig? 

Og nedbrytende tanker om oss selv? De vil vi ha bort alle sammen! Fjoooom > Bort! 🙂

Jeg tror at de små tingene, hvis man er så heldig å finne de, burde tviholdes på. Gis plass til, og kreves. Må du det og det hele tiden? Ja, det må jeg!

Litt sånn?

Jeg har en liten daglig ting til:

Jeg tror alltid det beste om mennesker til det motsatte er bevist. Overraskende få ganger blir det bevist, de gangene får jeg et slag i trynet. og det slaget er det verdt i det store og det hele.

Jeg har morgenen min og dynen min som jeg tar med meg når jeg reiser. Det er alt jeg trenger for at dagen skal bli bra.

Hva har du?

Hmm, jeg har skrevet en om sjokolade for å forklare hvordan vi ælkiser fungerer, den er her: DRIFTER

 

                                                                                              

10 kommentarer

10 thoughts on “Hva er din lille ting?

  1. Anonym: Så hyggelig at du sier det:) Ja blogging er i grunn både skummelt og gøy på samme tid? Jeg er innom deg også og trekker til meg all den inspirasjonen du gir selv:) Det siste innlegget dit var kjempefint – jeg må bare skjerpe meg på å kommentere andre selv. Det er jo så hyggelig å få! Tusen takk Camy!

  2. Jo, du skal skrive om akkurat det du gjør! Du når ut til mange mennesker som ikke har turt å tenke tanken på hvordan det står til med ruslivet deres. Og akkurat de trenger en som stikker fingeren i øyet og setter i gang tankeprosessen. Og så gir du hjelp (dog ikke trøst) til alle pårørende som så gjerne vil hjelpe den rusavhengige, slik at alt skal bli bra til jul. Bare fortsett! Hold på! Dette er jo et uutømmelig tema! God søndag! Hilsen tante! 🙂

  3. Disse “små” tingene i hverdagen…Incl de, Antonio’en din??
    Og I så fall hva føler han at du omtaler dem som små og en klisje ;P
    Ser for meg du må invest mye i batterier fremover

  4. Phantomblue: Ja, Altså! Antonio er vonbråten for at jeg ikke skrev om ham i går. Han er lei seg fordi han tror nå at han er liten. Men Phantom? Han er jo tross alt slaven min? Hva skal jeg gjøre?

  5. Som jeg har skrevet til deg før, veldig glad for att du blogger igjen 🙂 Mine morgen rutiner er litt som dine .
    Opp en time før resten av huset våkner. Surfe på nett, lese bloggen din (igjen ) lese Daglige refleksjoner og Bare for i dag, snus og ei bøtte med kaffe.
    Føler på en ro og gode følelser på å ikke være fyllesyk orm morgenen. Her i huset lar den med-avhengie familien min meg ha denne stunden i fred (endelig ). Jeg føler de gir meg fornyet tillit litt etter litt, og kaffen er klar når de står opp. Vinn vinn situasjon der altså 😉
    Kommer helt ut av det om noen våger å våkne før meg 😉 God søndag (ps fikk ekstra lang alenetid i dag, da deler av hustaden var på fest i går 😉

  6. Jeg pleier å si noe av det samme. Møt alle mennesker med respekt, så er det opp til dem å beholde den. Og så tenker jeg hver dag på hva jeg er glad for i livet mitt.

  7. Anonym: Haha, jeg må le av det siste du skrev:)

    En annen ting: jeg begynner å kjenne igjen rytmen på hvordan du skriver til meg. Det er veldig fint, for nå begynner det å forme seg en person bak anonymiteten din for meg og det holder i mengder!

    Før gledet vi oss til kvelden bare for å ødelegge den igjen og igjen. Nå derimot er morgenen deilig:)))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.