Barnas Jul

Categories Blogg

Øynene spretter opp i panikk, jeg hører Disney Channel i stua. Jeg kan nesten puste – barna er i gang for egen maskin. Jeg er under dyna.

Det fyker en iskald jernpil gjennom kroppen. Angst.

Byggmester Booob! Kan det fikses? Byggmester Booob! Klart det kan!

Kroppen kaster seg ukontrollert fra side til side. Gud velsigne Disney Channel. Dyna hjelper ikke. Hva var det som skjedde i går? Den velkjente angsten sier sitt, men ikke hva. Jeg husker ikke. Masse mennesker…

Resten kan du lese HER. Innlegget som følger har jeg skrevet for Actis

 

 

 

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Barnas Jul

  1. Med tanke på alderen din(no offence),burde jo byggmester boob være walk in the park.I forhold til hva NRK har sent i din barndom.

  2. PHANTOMBLUE: Ahhh! Der ga du meg svaret på det meste! Alt er Pompel og Pilt sin skyld! Ja! For ikke å snakke om Vibeke Sæther!
    Tusen takk;)))

  3. Julie lol hvem som er skyld i hva,får bli en sak mellom deg og dem.
    Skakke legg meg opp,i hvilke traumer NRK’s billig budsjett har forårsaket på det sarte uskyldige barnesinnet ditt, når du var liten.
    Men en ironisk side note:Disse pompel og pilt som du nevner,ble visst på 90 tallet,brukt til å illustrere effekten av rusmidler på unge.
    Så du har nok retten på din side,når du retter en anklagende finger mot dem ;0)

  4. Har min første jul på 18 år uten alkohol. Takk for denne teksten. Du stjeler ordene fra en svært rutinert Julie som også til slutt gikk i dørken. God og hvit jul til deg og dine.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.