Du skjønner jo ingenting din dust!

Categories Blogg

Slapp a du a! Slutt å pes! Herregud ass, vi var jo bare på fest i går!

Joa, men..

Hei!! Det er da faen ikke min skyld at du overså meg totalt vel!!! Heeeele kvelden! Er det rart jeg klikka? Du gjør meg jo helt gal! Du vet jo at jeg ikke har det så bra nå om dagen!!!

Men jeg skjønner ikke helt hva je..

Nei nemlig! Du skjønner aldri noen ting! Du er totalt blottet for sosial intelligens! Og du overså meg helt hele kvelden!

Nei jeg snakket bare med en gammel v…

Jeg visste at du kom til å si det! Jeg gidder ikke å høre på deg lenger! Jeg går å legger meg og dessuten skal jeg ut med venninna mi i kveld… og jeg overnatter der også!

Kan du ikke…

Nei for faen! Jeg har jobbet i ukevis og nå trenger jeg litt fri! Det må du da i det minste skjønne! Herregud ass! Makan til idiot! Og dessuten! Du kommer vel ikke til å savne meg heller! Hvis jeg tenker på hvordan du holdt på i går så er det liten tvil om det din jævla drittsekk!!!

Hun tasser opp trappen, kroppen dirrer av sinne og hun vet det, hun vet at han ikke skjønner noen ting!!!

Under dyna. Ja, jeg skal sove så lenge jeg vil. Full jeg? Jeg var da faen ikke så full i går. SMACK! En iskald jernpil fyker gjennom brystet.. ahh! Hun kaster seg rundt i sengen. Han tar jo.. åhh Nei! Glimtene hagler inn… jeg må sove. Bort nå. Jeg må sove nå! Vær så snill…! Det var ikke min skyld… det var ikke meg… Åhh han… FY FAEN ASS! Bare sove litt..?

Skal jeg legge meg inn? Ha! Ikke pokker… det er ikke noe galt med meg. Eller jeg kunne jo ha… nei! Jeg har ikke tid til sånt. Hva med barna? Jeg kan jo ikke være borte fra de akkurat nå? Det er jo jul snart også… dessuten er det jo ikke det som er galt! Jeg har bare for mye å gjøre. Det at ingen skjønner noen ting hjelper i grunn heller ikke mye. Mildt sagt!

Puh! Dette var ikke fra boka – de er hakket styggere, jeg bare kom på den nå – hele den jævlige reisen der, som så mange av oss har hatt noen ganger, ikke bare vi alkoholikere – vi har den bare litt oftere. Til slutt nesten hver dag. Er det rart vi går rundt å innbiller oss at vi har eksistensiell angst! Makan… skulle bare mangle.

Hvor farlig er det egentlig å legge seg inn når vi har det sånn? Hvor mye av vårt liv mister vi på å være borte i to og en halv måned? Vel, vi er borte fra hverdagen i to og en halv måned – det er sant. Men mister vi noe? Vi mister vel heller noe når vi holder på sånn annenhver dag i 30 år? Ja, for det blir nemlig fort 30 år. Egentlig hadde jeg tenkt å skrive litt om Trasoppklinikken nå, men det ble sånn istedenfor. Jeg kan dra en beskrivelse av ett klinikkopphold en annen dag i stedenfor. En ting er sikkert, det er ikke farlig. Det er faktisk alt annet enn farlig. Så vidt meg bekjent så kan man dø av det litt over her, klinikker derimot? De overlever man av.

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Du skjønner jo ingenting din dust!

  1. Tøff dame du! All ære for din åpenhet…
    Det som er litt synd er at det er få bloggere som ikke deler sine flotte opplevelser om “ja takk, begge deler”
    Du antyder at du er født alkoholiker, at det ligger i genene… Du måtte etterhvert ta et valg… Tørrlagt eller rennesteinen!
    Mange av oss har kombinert jobb, ansvar, familie, barn og venner med fest, fyll og fanteri, men samtidig hatt klare grenser med når man er proff og når man lar humla suse…
    Jeg tror alle mennesker har behov for litt “flukt” fra hverdagen. Dette kan gjøres på mange måter. Enten ved kroppens naturlige stimuli ( ekstremsport, musikk, dikt, bøker, film osv..)
    Velger man å bruke ytre stimuli som narkotika eller alkohol, så må man være veldig bevisst div bivirkninger.
    De fleste av oss ønsker å være sosiale når man har det “gøy”.
    Dersom man søker denne tilstand alene, så er man enten veldig sær, eller har et begynnende stort problem.
    Livet er kort og det bør leves, det handler om å ta valg… Mange valg!
    Har man psyke og evner til å følge Kardemommeloven, så ville verden vært et paradis for oss alle…..
    Så deg på TV i kveld og ble imponert over din livsglede og at du holdt morgendagen åpen for alt og alle…
    Stor klem fra meg!
    Hilsen livsnyter, 58 år

  2. Det er ikke så ofte jeg er innom Dagsrevyen, men i kveld måtte jeg gjøre det for å se interjuet ditt. Jeg syntes du er ei tøff dame Julie, du gir håp til de som tror det ikke er noe håp lenger <3

  3. Fy faan Julie, det der står det jammen respekt av,-jeg mener ikke bare Dagsrevyen,- som du sjøl sier er vell egentlig sånne greier for B å regne, som en nødvendig konsekvens av at du har sagt A. Å starte en blogg er det geniale her og en fuckings unik demokratisk greie som vi i menneskets historie aldri har hatt tilgjengelig, før nå i dette informasjonssamfunnet. Alle kan få sagt sitt, til absolutt alle (som er interessert). hmm
    Går selv med en liten blogg i magen, grunnen er omtrent nøyaktig som din. Stå på, modige du….

  4. Ingvar: Ah! Tusen takk for et forfriskende innlegg og herlige ord! Ja, start en blogg (jeg hater bare ordet, det høres ut som en fisk med oppblåste kinn;) Men det er jo som du sier, man kan faktisk gjøre en blogg om til hva man vil:)))

  5. Vera Lynn: Tusen takk Vera! Alt jeg klarte å se etterpå da jeg sjekket det på nettet i dag, var at det var et stort svart hull der jeg driver å reparerer en tann. Hahaha! I studio bestemte jeg meg for å drite i det og holde meg til budskapet. Men akk, i dag på dått no? Den forfengeligheten du! Personlig blir jeg nok ikke kvitt de dumme tankene der enda;) Tusen takk igjen Vera:)))

  6. fabelastisk: Haha! Jeg har blitt bomba i dag:))) Dog en herlig bombe må jeg si. Det ligger sikkert på nrk.no dagsnytt 19. De siste minuttene i programmet:)

  7. Hei hei, jeg er ikke noe blogger, men driver en side på facebook som heter Flawlss Faces By Marthe. Denne siden inneholder masse, nå så er det en konkurranse hvor man kan vinne to av mine favoritter! Konkurransen varer bare til 22:00 i dag så be om å bli meldem og meld deg på!
    Link: https://www.facebook.com/groups/537414469786175/
    Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.