Jeg Tok Feil

Categories Blogg

Pssst! God morgen:)

Jeg har tatt litt feil tror jeg? Jeg tenker på pratet mitt om at vi rusavhengige trenger egenerfaring.

I går var jeg hos psykologen for fjerde gang i mitt liv, og jeg har jo sagt til deg at sånne folk ikke forstår seg på sånne som oss. Eller, de burde i alle fall samarbeide med sånne som oss når de har med oss å gjøre. Når jeg tenker meg om, så står jeg for det enda, spesielt på NAV, på institusjoner, på arbeidsplassen og klinikker. 

Det er jo veldig nedprioritert, synes ikke du også?

Så bra, tusen takk, da fikk jeg bestemt det for deg også. Nei ser man det, der digererte jeg igjen.

Jeg var vel på at jeg har tatt feil?

Det er selvfølgelig første gang i mitt liv, men det har altså skjedd.

Du skjønner, jeg tror jeg har truffet med denne psykologen min? Jada, jeg vet det. Jeg skal innrømme det. Jeg har satt an tonen med ham, vist ham hva jeg jobber med selv og hva jeg tenker om avhengighet i det daglige. 

Neida! Slapp helt av, jeg var ikke arrogant og bedrevitende, kanskje litt forutinntatt?

Du skjønner – han gikk rett inn han! Han gikk rett til kjernen av meg, han krabbet rett inn i brystet mitt. Jeg fikk ikke lov til å tenke (akkurat som om det går an å stoppe meg i det). Jeg fikk bare lov til å føle, gå helt tilbake til lille meg, føle på det som skjedde i kroppen å sette ord på det.

I det han sa ordet traumer, ble jeg trygg.

Yes! Denne mannen vet hva det dreier seg om, tenkte jeg selvsikkert mens jeg ble vridd opp som en vaskeklut. For det er klart, avhengighet dreier seg ikke i utgangspunktet om rus, det dreier seg om noe annet: Årsak. Årsaken til usikkerheten og selvforakten som ble plantet tidlig i livet, omdanner seg til symptomet som for meg er alkohol = løsningen.

Dette har jeg jo lært av Rita på Retretten før, men det var så deilig at denne mannen gjorde den samme jobben på meg aktivt. Så jeg tok feil, i alle fall i dette tilfellet. Han skjønte hvor han skulle føre meg.

Men du, som jeg sa i stad, jeg hadde vært klar på hva jeg kunne fra før, hva jeg vil og jeg har tydeligvis truffet med denne mannen. Tenk det, han gikk rett på sak. 

Det var vel alt jeg hadde å si til deg akkurat nå, jeg tok litt feil gitt.

Det ser ut til å bli en fin høstdag i dag, for min del skal jeg fyke inn til Retretten, og kanskje gjøre lekser for deg senere i dag, men skal vi ta hånd om denne fine dagen sammen?

 

Du, skal jeg ta den før jeg legger på? Ja, jeg gjør det: 

 

I kveld kan du gå rett på sak selv å komme på forumet mitt for litt læring.

Ta litt action for deg. I dag skal jeg brette ut en av de største grunnene til at jeg ikke løfter glasset for deg:

Den stygge stygge

Konsekvenslisten min

Trykk på linken under her:

Julie Winges forum

 

Hvis du vil følge meg trykker du her

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg Tok Feil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.