Blir du ikke lei av å være Alko-Julie?

Categories Blogg

Har du tenkt på en ting?

Det er forbasket gøy å være en edru alkoholiker! I går fikk jeg et spørsmål jeg har fått noen ganger før: blir du ikke lei av å være alko-Julie noen ganger? Jeg har et helt klart svar på det:

Nei!

Jeg blir ikke lei av det på fest, ikke i foredrag jeg holder, ikke hjemme, ikke på kurs og ikke på Nesoddbåten.

Tenk a, når jeg for eksempel holder foredrag for NAV, og møter både barnevernet, ruskonsulenter og andre interesserte. Tenk deg den muligheten jeg får til å snakke om hvordan vi virker og hva vi egentlig trenger (jeg tror jeg må skrive et eget innlegg om det igjen), og ikke minst hva pårørende trenger. Jeg synes rett og slett det er gøy. Mennesker er spennende og fascinerende. For det er jo det vi egentlig snakker om her? Mennesker?

På fest treffer jeg mennesker, mennesker jeg er redd for å småprate med fordi jeg ikke er flink til å prate smått. Når de ser colaen min, kommer temaet opp av seg selv fordi jeg er meg. Jeg forteller gladelig hvorfor jeg drikker cola og ikke vin. For det er nesten en kjensgjerning, “hvorfor drikker du ikke i dag”, kommer opp når man er alkoholfri på fest. Det gjør meg ingenting, det er spennende for de som spør, og jeg har noe å snakke om. Jeg slipper å diskutere den siste kolleksjonen til Gucci, ikke for det, den er sikkert fin, men jeg har ikke sett den og vet ingenting om fashion. 

Det er spennende å gå på kurs for å lære mest mulig, så jeg kan gi det videre til deg, mens jeg i samme slengen gir det til meg.

Så nei, jeg blir ikke lei av å være alko-Julie, det er akkurat det som er agendaen min. Det har blitt jobben min. En jobb jeg hele tiden må skape selv fra denne vinterhagen jeg en gang drakk i.

I dag på ingentingdagen min (mandager må være ingentingdager), skal jeg velge å være frisk, men bare for i dag.

I dag skal jeg også til psykolog for fjerde gang. Jeg har aldri egentlig vært hos psykolog før, så det er også spennende. Jeg bruker ikke han til denne typen tilfriskning, for unnskyld meg, men den kan han ikke. Ikke på den måten jeg trenger at han skulle kunne det. Men jeg har da nok av andre galskaper å ta tak i, og de, de har jeg plass til nå, jeg mener, plass til å ta tak i.

Du, du slipper ikke unna i dag. Kom på forumet mitt. Kom hvis du sliter litt selv. Kom hvis du er pårørende.

Det er ingen krav til edruskap hos meg. Det du trenger, er å senke skuldrene litt, det er alt. Trykk på linken under her og kom deg ut av døra for bare en ting: et trygt rom med stor takhøyde. Det skjer i morgen, så meld deg på nå.

Julie Winges Forum

 

Høstsalg kr 99;

blank book isolated. bookcover with clipping path - insert your own design. 3D render; Shutterstock ID 233231413; PO: purchase_order4; Job: job1; Client: client2; Other: other3

 

Følg meg HER, så kan vi være mindre alene sammen

 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Blir du ikke lei av å være Alko-Julie?

  1. Det er kanskje dette spm er meningen med livet ditt…. Det er edruskap som du skal holde på med. Det er bra å ha funnet sin greie.
    Jeg hater også mote og sånt.

  2. Har flere ganger kunne tenkt meg å dele det å vokse opp med voksnes alkoholproblem og tankene mine om det i dag, men det gjelder personer som enda lever og har gode liv, noe som får det til å kjennes krenkende overfor dem, noe som er rart at jeg skal ta hensyn til, for det var ikke mye hensyn til meg den gang. Det er viktig at folk forstår problemet og de forskjellige spekter av alkoholisme, og spesielt hvordan det påvirker barn og deres oppførsel opp det hele. Supert at du kan lære andre om dette 🙂

  3. Håper det blir en fin kveld i morgen, og at de kommer som trenger å være der. Jeg skjønne godt du ikke vil være noen andre. Det er en fin ting å være <3 Og at man kan bidra til noe er bare så herlig, se at noen andre blomstrer litt pga noe man gjør. Det opplegget ditt i morgen kommer til å bli topp for de som kommer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.