Dagen for gode ting?

Categories Blogg

Jeg er heldig, utrolig heldig som har deg, og det er sant! Husk at mye av jobben min handler om ærlighet, så jeg tuller ikke, jeg er veldig glad for at du er her.

I dag våknet jeg senere enn vanlig, så jeg er litt på skeive. Du, heldigvis ligger alle å sover enda, så jeg får timen min alene allikevel. Kanskje deltagerne i familien min tar seg skikkelig fri så jeg får to?

Men tilbake til deg, du gjør meg modig og helt sikkert edru også. Min intensjon med å skrive til deg, er ikke å holde meg edru, det må andre handlinger til for den jobben, men du hjelper meg nok sikkert med det også? Min eneste intensjon med å skrive til deg, er at jeg synes det er gøy, og du inspirerer meg. Hvis det hjelper meg til et videre edruskap, så er det en bonus.

Det hadde jo tatt seg ut da, om jeg skulle begynne å drikke nå, skrive slimete statuser på FB og kommentere i alle felt jeg så. For å si det sånn, jeg leser ikke mange av minnene FB sender meg. 

Så ja, du hjelper meg på så mange måter og jeg er heldig fordi du faktisk gidder å lese det jeg skriver, kommentere og våge. For det våges mye på mine innbokser.

Jeg har begynt å sette meg daglige mål for det jeg jobber med, små mål for å tjene til livets opphold med det jeg gjør, men også andre små mål for å holde meg edru.

Ikke det at jeg har lyst til å drikke, jeg mener edru i hodet og klartenkt. Slutter du å ruse deg på egenhånd, ved å tvinge deg selv, blir du i grunn bare promillefri med slit og tankespinn. Edru er en helt annen kabal. En jobb, og på den andre siden, her jeg er nå, er det rimelig rosa og gøy.

 

 

Målet mitt i dag er å gjøre gode små ting mot andre og ikke meg selv, sette meg selv litt til siden, så jeg slipper tankespinn. Jeg vet ikke hva det blir enda fordi dagen akkurat har begynt, men det er målet.

En ting kan jeg dog begynne med, jeg kan svare deg på innboksen, gå gjennom den og rydde. Kommer du inn på den i dag, skal jeg konsentrere meg om deg. Ser man det, da er dagens mål i boks. 

Jeg sa jeg skulle snakke om deg nå, merket du at jeg gjorde det, selv om jeg snakket om meg? Det er litt av jobben med å være edru, bruke meg selv til deg. 

 

Kom på forumet mitt og ta med andre, så jeg kan fortsette med det. Det er du som lager dette forumet ved å komme. Hittil er vi bare tre stykker. Jeg vet jeg at jeg har tatt på meg en vanskelig oppgave med å gjøre dette, derfor skal jeg også mase deg i senk: 

Din handling, ditt valg.

Velg å trykk på linken under for å få senket skuldrene litt.

JULIE WINGES FORUM

Jeg leter i hodet mitt etter et annet navn på dette. Hva synes du om “STEDET”. Åpen for forslag!

 

Høstsalg kr 99;

blank book isolated. bookcover with clipping path - insert your own design. 3D render; Shutterstock ID 233231413; PO: purchase_order4; Job: job1; Client: client2; Other: other3

Hvis du liker det jeg driver med del gjerne, mer enn gjerne og du er velkommen til å følge meg HER

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Dagen for gode ting?

  1. Takk selv Julie, tusen takk faktisk! Som du sier: Det er en jobb å være edru, en god jobb! Og så kan den også føles noe …ensom iblant.
    Samtidig med edruskapsprosjektet mitt står jeg også i en kreftbehandling. Snart ferdig, heldigvis. Jeg vil gjerne bli med i forumet ditt når immunforsvaret mitt er litt bedre.
    Ha en god dag, gode deg. Takk igjen for arbeidet du gjør for oss som trenger det. Og alle andre også, egentlig 🙂

  2. Så hardt Elin, jeg håper du kommer deg ut på den riktige siden med kreft behandlingen!

    Nå minte du meg på ensomheten også, den er det viktig å snakke om – litt av en trigger!
    Tusen takk og jeg håper du får en fin helg videre:))

  3. Det er som Deveny sier, det føltes som du snakket til meg også… Satt på andre siden av kjøkkenbordet og drakk en kopp kaffe eller te sammen. Det er en tøff jobb, som det står all respekt av, å holde seg edru <3
    Håper du får en fin lørdag ;o))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.