Makter meg her og makter meg der! Slutt a!

Categories Blogg

Reklame | Annonselenker Bangerhead

3

(1’ern kan du lese her)

Neiogneiognei, her kommer’n igjen den godeste gud! Hvorfor det? Nå har jeg slitt meg gjennom 2’ern, og kommet frem til at jeg har en gedigen sjel jeg skal ta vare på for ikke å drikke? Holder ikke det a? Nå skal jeg liksom overlate meg selv helt i Guds makt?! Eller høyere makter eller hva du nå kaller det? Er du hakke gæren? Du lurer ikke meg! Slutt å pes meg din ugle! Kan vi ikke bare hoppe over dette nå? Jeg vil til 4’ern! Jeg vil finne ut av hvem jeg er, hvem jeg har ødelagt og hvem som har nægga meg! Jeg skal nemlig løse fenomenet meg nå! Ja det skal jeg det. Dessuten tror jeg ikke dette her er noe for meg, jeg gidder ikke mer, dette er bare møkk! Jesusgudogmaktebuddah!

 Jeg kan ikke overlate meg selv til noe som ikke funker for meg, og du er en jævla sekt-prest! Hørte du ikke det jeg sa om den røde stolen og Jimmern da vi holdt på med 2’rn a? Er du dævvhørt din prektige nisse?!

 

 

Det føles i grunn fint for meg å skrive ned disse mystiske, farlige, grusomme, forferdelige grepene for å nå et edruskap til deg nå. Det gjør at jeg må gå litt gjennom det selv, litt rett inn i meg selv ,for å friske opp mine egne tanker og refleksjoner. Ikke dumt. Aldri dumt egentlig. Det er ikke så dumt å prøve noe som kanskje kan funke heller?

Skal vi se, nå skal jeg overgi meg selv til noe jeg ikke tror på, fordi det sies at jeg skal gjøre det. Action!

Vet du hva? Ok, jeg er nesten på randen av ruin både fysisk og psykisk fordi jeg drikker meg bort (fortid for meg). Jeg ruser meg daglig. Jeg er i ferd med å dø sakte. Derfor har jeg faktisk tenkt å prøve det som blir sagt – hele motorveien.

Var vi på overgi?

Jeg har blitt enig med meg selv om at disse gudegreiene ikke virker på meg, så hva kan jeg overgi meg selv til da? En av de derre høyere maktene? Du lurer ikke meg sa jeg! Eller… jeg sa det før i hvert fall. Før jeg gadd å prøve.

Så prøvde jeg, ser man det….

Ok, la meg tenke litt her: Jeg kan gjøre det jeg kan for å ikke drikke: jeg kan ikke bare slutte, da begynner jeg igjen – jeg må bytte ut harddisken min. Jeg kan lære hodet mitt til å tenke en dag av gangen på ordentlig. Jeg kan lytte til andre og ikke meg selv når det kommer til rus og selvinnsikt. 

Jeg er en besserwisser, det må jeg legge på hylla. Jeg vet ingenting fordi jeg har vært på fylla hele livet. Jeg kan faktisk gjøre det på ordentlig, i riktig rekkefølge. Jeg kan slutte med gurglinga og bablinga mi, det dør jeg muligens av. Andre har sagt at det er viktig å tenke en dag av gangen – da gjør jeg det: jeg kan drikke i morgen.

Det sies at jeg skal være helt ærlig mot meg selv og andre. Jeg skal ikke en gang snike på trikken. Jeg skal ikke si at jeg har spist fisk når jeg har spist sjokolade. Jeg skal ikke lyve om den minste detalj.

Jeg overgir meg selv og sperrer hodet for mine egne beslutninger. Mine beslutninger beslutter seg for å gå på polet, så denne bilen kan jeg ikke styre selv. Jeg lar meg selv styres av de som har erfaring med dette, selv om de høres helt duste ut, jeg gjør det de gjør og intet annet. Jeg orker ikke å kalle det gud eller høyere makter, men jeg kan overgi meg til andres ord, handlinger og råd – for faktisk å ta i et hardt og stort tak.

Jeg skal bestemme meg for å tro at de andre edru/nyktre personene vet hva de snakker om. Jeg skal bruke minst ett år på å holde kjeft, for kjeften min styrer meg mot pub’n. Hodet og kjeften min styrer meg i grøfta, til skrumplever og død, til alt for lang barnefri og til sparken og tom konto. Kall det hva du vil, men jeg er ikke i tvil så vondt som jeg har det nå(fortid for meg). Jeg har fått nok, og jeg kan fint overgi meg.

1 Jeg skal ta en dag av gangen og jeg skal få meg selv til å tro på det.

2 Jeg skal lytte til andre med denne erfaringen, ta det inn og gjøre det de sier. Alt de sier. Uansett hvor dumt det høres ut.

3 Jeg skal ikke lyve om et støvkorn.

4 For å klare dette nå jeg gå til handling: jeg må gå dit sånne som meg møtes, bite i det sure eple og gå så mange ganger i uka jeg bare klarer de første tre  månedene. For hvis jeg har lyttet så har jeg hørt at jeg må det en drøss av ganger.

Dette skal jeg gjøre

For min egen skyld.

Så ja, det er greit å gå gjennom alt for å finne frem i hodekaoset sitt. Men nå skal det bli deilig å jobbe med 4’ern for deg, en lang pause fra Gud. Det kommer sikkert til å ta noen dager, for det er et spennende dypdykk. Vi får se hva jeg får brettet ut. Det blir en naken greie.

Hvis ikke jeg vil dra på de greiene Julie preiker om, kan jeg dra til Julie selv her: TIKKIO. Og her kommer sannsynligvis Julie til å disse det hun nettopp har skrevet.

 

Høstsalg, kr 99;

blank book isolated. bookcover with clipping path - insert your own design. 3D render; Shutterstock ID 233231413; PO: purchase_order4; Job: job1; Client: client2; Other: other3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.