Velkommen til ingenting-dagen!

Categories Blogg

Reklame | Annonselenker Bangerhead

God morgen!

Det er rart. Ingenting blir ganske mye når man sier at man ikke skal gjøre noen ting. Forrige gang jeg påsto til deg at jeg ikke skulle gjøre noen ting fordi det var mandag, ble det en rimelig aktiv dag og ikke minst en positiv dag. Det er vel kanskje fordi jeg er edru? Unektelig et poeng. Hadde jeg sagt ingenting til meg selv på en mandag for fem år siden kan jeg love deg at det ikke hadde blitt noe av noen ting. På den tiden var alt ingenting.

Det var vel egentlig mønsteret jeg hadde: Nada.

Det var opp fyllsjuk klokken syv for å velte barna ut av sengen, sette dem foran tv’n og gå gjennom en helvetes-time før jeg endelig kunne sende dem i barnehagen og på skolen. Bare det å vite at strømpebuksene lå ubrettet i tørketommelen var uoverkommelig. Å vite at jeg måtte ned i kjelleren, bøye det tunge hode mitt, for å finne den hersens strømpebuksen. For ikke å snakke om konsekvensene av å ha en sånn strømpebukse i hånden når den endelig hadde plassert seg der: den måtte på uvillige barneben. Det var en utfordring av de Erikske sorter. For ikke å snakke om matpakker! Jeg orker ikke en gang å tenke på den kvalmende morgenmaten jeg måtte deale med før sola sto opp.

Klokken åtte var de endelig ute av døra. Da var det å sette på God Morgen Norge, hente dyna og legge meg i sofaen med angst. Der lå jeg, uten å egentlig sove, kastet meg i rier og hadde angst for verden og barna i Afrika. Det var bare å vente. Vente på å bli mor igjen klokken fem og Julie igjen klokken åtte – med rødvinskartongen trygt i havn og Facebook-statuser som ikke var til å leve av dagen derpå.

 

 

Nå har endelig mønsteret mitt forandret seg helt. Mens jeg sitter her å skriver til deg er klokken seks, det er en time til alle står opp og jeg er helt frisk, eller det spørs, jeg skal til legen for første gang på  hundre år i dag. Kanskje jeg dør av det, men jeg frisk nå da i alle fall. Denne timen er mønsteret mitt nå. Hver dag uansett hva jeg foretar meg. Denne timen er en stor del av edruskapet mitt. Den er viktig.

Ingenting-mandagen min i dag flyter allerede over av energi og oppgaver (jeg ikke må gjøre, bare hvis jeg vil!). Jeg skal legge ut et nytt kurs/forum til deg i løpet av dagen. Melde meg på mitt eget rus-kurs hos Rita Nilsen, så jeg kan gi mer tilbake til deg – og meg. Og etterhvert skal jeg skrive 2’ern til deg. Vil du ha den?

Her er forresten ener’n: Her

Mandagen min ender opp med et foredrag i Oslo, jeg skal høre på noen andre og få litt in-put. Ser man det. Der skrev jeg opp min egen huskeliste til deg, så da må jeg gjøre det – hvis jeg vil, bare hvis jeg vil!

Jeg har et helt nytt livsmønster, som er en kontinuerlig opprettholdelse av min tilfriskning. Digg.

Ha en knalldag og ikke kjøp rødvin før i morgen!

 

Høstsalg, kr 99;

blank book isolated. bookcover with clipping path - insert your own design. 3D render; Shutterstock ID 233231413; PO: purchase_order4; Job: job1; Client: client2; Other: other3

4 kommentarer

4 thoughts on “Velkommen til ingenting-dagen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.