Litt redd…

Categories Blogg

God morgen!

I dag våknet jeg litt redd. Du vet denne her: jeg sto på kjøkkenet og ventet på at vannet skulle koke ferdig, plutselig føyk hodet mitt ukontrollert til høyre, og ut av munnen datt det: Åh! Du er så….

Jeg tror det var “teit” som var på vei ut av munnen. Jeg sitter her med en liten mini-angst som heldigvis ikke er for stor til å fungere. Den drar meg derimot rett tilbake til fylleangsten, det eneste som mangler er metallsmaken i munnen, uggenheten og hodet. Men hjernespinnet? O hellige salamander det er der. Du! Den lille mini-angsten er mer interessant enn vond, og den minner meg om hvem jeg er. Ikke for det, det gjør du også nå for tiden;)

Herregud! Hva er det jeg driver med, jeg er så teit, hvem er det jeg tror at jeg er! Kommer den lille grønne djevelen og sier, han sitter på skulderen min og ler av meg. Fordelen er at jeg ikke har drukket, så jeg kan le av ham, men bort? Det vil han ikke, han prøver heller nye taktikker som: Du er så feit og stygg! Den går bare ikke. Jeg vil ikke høre på det tullet der. Joda – jeg gjør det for det. Jeg får bare gå på det ytre, sminke meg, eller det vil si – gidde. Ta på meg klær jeg egentlig liker, men ikke fikser i dag fordi jeg føler meg sånn. Det skal på, så kan han prøve seg med de ubrukelige kommentarene sine. Dessuten er det kaldt ute og han har ikke klær på seg – det kan funke!

Men du, jeg er ikke deppa. Jeg skjelver ikke og jeg fikser ham. Det hadde jeg ikke gjort for fire år siden. I dag skal jeg møte en skuespiller som skal spille alkoholiker, det blir gøy å snakke om det på den måten igjen, men jeg hadde avlyst det for fire år siden, og gått til den enkleste løsningen. Den enkleste løsningen hadde først tatt det bort og så forsterket det. Tenk det, Jeg slipper!

Derfor er jeg egentlig litt glad i min grønne lille djevel, ikke nok med at han minner meg på hvem jeg er, han er sikkert også en kar som dukker opp hos andre enn oss rusavhengige – så unike er vi ikke. Jeg har bra dager, jeg har dårlige dager og det er livet. Det gjør helheten fargerik og meg til menneske.

 

Men nå? Nå skal han få legge seg å sove for dagen – jeg går å sminker meg!

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Litt redd…

  1. Takk Julie 🙂 Min heter kontrollfreaken og kommer å går som den selv vil, eller nei det er ikke helt riktig lenger. Jeg har ikke så mye kontakt med han den timen/den dagen jeg jobber med meg selv og klarer å puste/stoppe opp å ta en prat med freaken. Jeg kjenner att litt etter litt blir dette bedre, særlig i forhold til meg selv.Litt kontroll må jeg ha, men det er deilig å kjenne på at det meste går på rutiner og” vil oppgaver” og ikke på “bør og må oppgaver”. Men med medavhengigheten min til personer rundt meg er det fortsatt en litt større jobb og gjøre, men dette blir også bedre litt etter litt.Her ligger en del angst og redsel. Men jeg vet jo så inderlig vell att jeg ikke får gjort noe med andre !!! Det som er greia er att dette også er ferskvare og må “jobbes” med hver eneste dag !!! Ha en god dag med eller uten en grønn liten djevel.

  2. Stå på, normalt når du forteller folk st du sliter med alkohol, da blir dem jævlig stressa i blikket😁
    Så når du må hjelpe en skuespiller ned å spille alkoholiker, da har fu jo fått valuta for penga, dette er bra Julie , stå på😉
    Personlig er jeg på dag 4: bra, å ryddet litt i skapet der sengetøy å drit ligger, der lå det jaggu tre tome vin flasker, hehe hvem flyr å gjemmer alkohol i huset om en ikke er alkoholiker😂vell galgenhumor det er en jævla bra ting

  3. Jeg har kjent bare litt dumme tussa i dag å være deppa er egoistisk var det noen som sang meg i blomkåløret på freddan den har jeg spekulert litt på du skal se barne tv æ no☀️

  4. Du vet du er sjef, når du har kontrollen i slike situasjoner. En dag av gangen, idag begynner dag 152. Ha en tørr og fin en, enda en. 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.