HJELP

Categories Blogg

Ja, jeg skulle jo bare skrive “litt” for KK… det ble visst fønvind av det;) 

Og nyheten er: Alkoholisme har nettopp landet på jorda, vi er enda ikke sikre på hvor den kommer fra, men det blir sagt at det er tegn til liv på mars. 

Det er sikkert bra dette her:) Jeg vil egentlig bare skrive en liten melding til alle dere der ute som har kontaktet meg for å få råd og hjelp:

I dag har det stormet fra både den ene og den andre kanten så jeg har luft i hode. Mailboksen min er full, men jeg vil at dere skal vite en ting: Jeg kommer til å svare dere alle individuelt og jeg vil bruke den tiden det tar på å svare ordentlig, så det tar nok et par dager før jeg er gjennom alt. Etter det roer jo ting seg og vi kan fortsette dialogen så lenge dere trenger det. Er det flere som vil snakke så ikke la dette innlegget stoppe dere, er det noe jeg har tid til så er det disse tingene.

TIL DERE ANDRE: fy fadren for en støtte! Dette er en støtte for de andre det gjelder også, det å lese kommentarer som viser at tabuet kanskje ikke trenger å være så stort. Tusen akk:)))

Klem fra meg

13 kommentarer

13 thoughts on “HJELP

  1. (Skrev ferdig kommentaren min, men den “forsvant ut i det blå” før jeg rakk å gjøre den ferdig. Her prøver jeg på nytt:)
    Kjære Julie Winge, tusen takk for innlegget ditt
    Jeg heter Laila og er alkoholiker. Har vært “tørrlagt” i 20 måneder, og er svært takknemlig for det.
    Vi alkoholikere trenger slike som deg som kan og tør sette ord på denne sykdommen, og vi kjenner nok alle igjen situasjonene du beskriver.
    Dessverre er det meste av det sosiale livet bygd opp rundt alkohol, så jeg er dessverre blitt noen venner fattigere siden jeg sluttet med alkohol. Men det er det verdt, selv om ensomheten noen ganger er litt for stor,
    Jeg er aktiv i AA, lærer mye, utvikler meg mye ved å ta trinnene i 12-trinnsprogrammer, og fått flere gode venner gjennom AA.
    Takk for at du er så modig, du betyr mye for mange.

  2. Laila Øynes: 20 måneder! Så utrolig bra:) Tenk at vi klarer dette a. Over kneiken er du vel også. Jeg går i AA selv, men med så offentlige tekster som jeg har vært med på og t.o.m skrevet (gurimalla;) kan jeg jo ikke snakke om det der. 12-trinn hadde sikkert vært bra for ikke-alkoholikere også, iallefall de siste 11;) Og det er dritbra for samliv, vi driver på begge to her i huset og da blir det gull og grønne skoger med aksepten;)
    Det sosiale livet er en kneik. Jeg konsentrerte meg om å gjøre som jeg ville og bare det. Altså ikke sitte å trykke med andre på kafe og ikke tvinge meg selv til å være “flink” sosialt. Jeg sier fra om det og alle godtar det. Jeg går når jeg ikke orker mer. Te hos venninner i timesvis driver jeg ikke med. Uansett hvor bra vi får det, så hører vinen hjemme i visse situasjoner. Det er litt tabu å si i AA-sammenhenger, men sånn ser jeg på det:)
    Laila, lenge leve Netflix;)))

  3. kom ut fra prix bjørnemyr i går med en kald sixpack i sekken og så din lapp
    nei, jeg har heller ikke mistet en hund
    men kanskje mistet noe annet
    med mindre pels og mindre tålmodighet
    ?
    jeg endte opp med fyrstikker og et lite bål ved tomåsan (prærien)
    leste siste avsnitt i en bibliotekbok to dager over datoen, drakk mine øl med god samvittighet og
    samtidig erkjente en slags lengsel jeg ikke helt klarer sette navnet på

  4. evenhovland: Tusen takk Even:))) Det er mange som har henvendt seg til både meg og Trasoppklinikken nå og det er jo føørbanna kult:) Det ble i overkant av presse, det ble litt skummelt, men sånt går jo fort over;)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.